Biologische allergeenvrije producten vermarkten

De laatste jaren is de aandacht voor de relatie tussen voeding en gezondheid sterk toegenomen. Koemelkallergie en lactose-intolerantie, maar ook allergie voor gluten, pinda’s of schaaldieren zijn inmiddels bij vele mensen bekend. Consumenten met een voedselovergevoeligheid wordt geadviseerd zich aan een specifiek dieet te houden ter voorkoming van allergische verschijnselen. In de biologische sector leeft de gedachte dat er kansen zijn om in te spelen op de markt van allergeenvrije producten op basis van gezonde inhoudstoffen van biologische producten. In dit onderzoek is achterhaald wat de perspectieven voor de biologische sector zijn om in te spelen op de markt van allergeenvrije producten. Er zijn twee praktijkvoorbeelden nader onder de loep genomen: de (biologische) allergeenvrije Santana-appel en de glutenvrije Teff. Aan de hand van deze praktijkvoorbeelden en de theorie over keuzegedrag van consumenten rondom voeding, zijn de belangrijkste geleerde lessen met betrekking tot de afzet en marketing van biologische dieetvoeding richting consument gedestilleerd.
| Details | volledige tekst |

Maandelijkse berichten 

Geen opmerkingen:
Een reactie posten