KennisBank Biologische Landbouw en Voeding
Actueel

Geavanceerd zoeken



zondag 21 december 2008

Consumentengedrag in de supermarkt onderzocht

In opdracht van Deloitte voert Flycatcher jaarlijks een onderzoek uit, met als doel inzicht te verkrijgen in de consumententrends in de supermarkt. Dit jaar wordt specifiek aandacht besteed aan trends ten aanzien van het assortiment zoals huismerken, FairTrade producten, biologische producten en producten met een 'gezonde keuze' keurmerk. Eén van de uitkomsten: "Iets meer dan een kwart van de respondenten kiest wel eens bewust voor biologische producten in de supermarkt. Twee derde koopt nooit bewust biologisch. De belangrijkste redenen voor het niet kopen zijn dat deze producten te duur zijn en dat men er niet aan denkt". Lees alle resultaten in: Uitkomsten consumenten onderzoek : de ontwikkeling in het consumentengedrag / Deloitte:


| Details | volledige tekst |

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik kan alleen de uitkomsten van het consumentenonderzoek van 2007 vinden.. is er ook nog een onderzoek van 2008?